Vi är officiell Google Partner

Varför våra kunder väljer oss.

Här har vi listat ett antal viktiga parametrar som våra kunder tycker är fördelaktiga i samarbetet med oss. Läs gärna igenom detta och se till att du får en bra bild över vad vi erbjuder.

Du anlitar erfarna experter

Med kampanjer som drivit klick och försäljning på över hundra miljoner årligen för enskilda kunder, tror vi oss ha ett svårslaget track record. Vi har erfarenhet av internationella kampanjer och hantering av enskilda kunders annonsbudgetar på över 2 miljoner kronor per månad.

 

Det finns ingen som helst anledning till att välja en ”byrå” på grund av att de verkar ”stora”, ”etablerade” eller har tusentals anställda med häftiga titlar i sina epostsignaturer. Det du behöver är EN person som är genuin, duktig och erfaren. Jämför detta med när du ska renovera ett hus. Det är inte din favoritfirma du anlitar, det är ju favoritsnickaren du är ute efter. Byter din favoritsnickare jobb, går du förmodligen efter. På samma sätt handlar Google Ads och arbetet kring det om saker som sköts av en person.

När du börjar jobba med oss, betalar du för en senior expert, certifierad av Google, med levande referenser och ett CV som visar på konsulten och kunders framgångar. Vi matchar dig med någon som förstår din verksamhet, som har referenser av liknande arbete och som sedan följer dig hela vägen.

Var smart i ditt val. Låt dina pengar gå till att bygga din verksamhet istället för skala upp PR-byrån.

Svårslagen och extrem teknisk kompetens

Där 99% av PR-byråernas kompetens tar slut, tar vår kunskap vid.

Vi har utvecklat (programmerat) komplexa e-handelsplattformar för giganter som Xl Bygg och sveriges största bokhandelskedja Akademibokhandeln. Vi har utvecklat digitala spelmoduler för statsägda Svenska Spel. Vi har utvecklat lösningar i finanssektorn och för kreditkortsinstitut.

Vi har en svårslaget djup kunskap gällande hela kedjan från teknik till marknadsföring, beställning, betalning och leverans. Vi har också utvecklat egna lösningar för BankID som våra kunder kan ta del av.

Vad vi försöker säga med detta är att vi vet hur algoritmer i sökmotorer och sociala medier fungerar på ett sätt som en normal PR-byrå bara kan drömma om. Naturligtvis ger det oss, och våra kunder en stor fördel.

Experter på drift, förvaltning och systemutveckling

Ett lyckat Google Ads-koncept kräver ofta flera viktiga delar. Man behöver bygga landningssidor för erbjudanden. Man behöver också spåra köp och inte sällan implementera olika script för att samla information.

Det kan också krävas att man kopplar sig mot olika system via Api:er. Google ställer också krav på prestanda där vi har expertkompetens på servrar och systemteknik. Vi hanterar allt!

Otroligt bra prissättning

Vi har sett att många företag i vår bransch ofta debiterar en hög månadskostnad som egentligen inte återspeglar nedlagd arbetstid. Vår prissättning baseras helt på tidsberäkning av arbetstiden vi lägger ner i kontot. Låt oss ge dig ett pris innan du väljer partner. Vi har matchat offerter där vårt pris legat på 70% under konkurrenten. Vi har också arbetat med företag där vi sänkt deras annonsbudget med 80% men ökat konverteringar med 400%. Det kan vara värt att be oss kika på ett upplägg och kostnadsförslag.

Fördelarna med att välja en Google Partner

Här listar vi några av fördelarna med att välja en officiell Google Partner i det viktiga arbetet med att marknadsföra sina produkter och tjänster på ett konkurrenskraftigt vis.

Ett företag som arbetar med Google Ads blir automatiskt partner när Googles hårda krav uppfyllts. Det betyder alltså motsatsvis att de företag som saknar partner-badge, ej heller nått hela vägen fram. Värt att observera är att en certifierad analytiker, inte är samma sak som Google Partner. En enskild persons certifiering är bara ett av många krav som ställs på företag för att de ska kunna få partner-badge.

Ni vet att ni arbetar med certifierade analytiker och account managers

Ett av många krav för att bli Google Partner (alltså inte ensamt tillräckligt) är att företaget har anställda som klarat Googles certifiering. Google håller koll på att certifieringarna är up-to-date och att företaget möter Googles standard vad gäller kontohantering.

Ni arbetar med experter på Google Ads olika funktioner

Google Partners måste vara väldigt duktiga på alla funktioner inom Google Ads och använda funktionerna på ett sätt som är lönsamt för klienterna. Det kan handla om rätt användning av negativa nyckelord, sidlänkar inom annonserna, annonstillägg och ”split-testning”, schemaläggning av annonser och dylikt.

Google Partners ligger hela tiden steget före

Företag som har uppnått partner-status har tillgång till Googles beta-funktioner. Det betyder att efter Google har utvecklat en ny funktion eller tjänst, så kan deras partners testa denna upp till ett år innan allmänheten (och icke-partners) har tillgång till dem. Det innebär stora fördelar för kunderna som kan använda konkurrenskraftiga funktioner innan resten av marknaden ens sett dom.

Undvik väntetider och långa supportärenden

Kunder med större konton har ett helt eget Google Agency Team som går att kontakta utan att man riskerar att hamna i långa köer eller att konton ligger nere under en period.

Håll er uppdaterade med PPC:s bästa praxis

För att behålla Google Partner status måste företaget hålla sina certifieringar uppdaterade. Varje år tar man nya certifikat inom Fundamentals, Search, Display, Shopping, Video och Mobile ads. Partners har också tillgång till gratis utbildning för att kunna hålla sig uppdaterad inom den bästa praxisen vad gäller PPC-strategier.

Intressant! Jag vill ta kontakt!
google ads